fredag 25 juli 2008

Gamla tanter läser inte tidningen...

Nu gör jag, Simon min debut på denna blogg. Ludvig sa att vi skulle ta kort på våra jobb och skriva om det. Så det ska jag göra nu.
Jag har fått ett kommunjobb. I vården. Mina sysslor var:

Bädda sängar(11 om dagen).
Servera kaffe(ni kan ju tänka er hur mkt det blir på ett äldreboende)
Baka(gjorde jag 4 ggr frivilligt för att det fanns så lite att göra)
Ta rast(hälften av tiden ungefär)
Fylla på handskar/blöjor mm( tråååååkiiigt)
Slänga sopor(...)
Sopa/skura bort vatten från en översvämning mitt i boendet(Det var typ 3cm över hela golvet)
Ta bort tvättsäckarna(som jag gör på bilden)

Det finns inte så mkt mer att säga förutom att det är ovärt med kommunjobb. Det är jobbigt och man får inte ens bra betalt. Och om man har inom vården får man ta smällar som att folk friar och kallar en bondjävel.


/Simon

Inga kommentarer: