tisdag 5 augusti 2008

Jag är en udda människa för jag tänker annorlunda.

Jag märkte att jag är lite konstig. Detta av att jag blev överraskad när jag fick se mina takar i ett nytt perspektiv. Jag var ute och gick med hunden och kom på att jag skulle tänka på vad jag egentligen tänkte och hur jag handlade. Detta gjorde att mina tankar av mig själv ansågs roliga och jag blev förvånad över hur rolig jag var. Därför tänkte jag att jag skulle dela med mig av det. Läs!

Direkt jag kom ut genom dörren och började gå på vägen såg jag en skateboard vid vägkanten. Jag vände på den uppochnervända skateboarden med foten och tänkte för mig själv:
"he-he, skateboard" och skrattade lite för mig själv inombords. När jag sedan såg tillbaka på min tanke så märkte jag att den var lite annorlunda detta gjorde mig glad.

Jag fortsatte sedan att gå efter cykelvägen och märkte att min hund satt sig för att kissa. Då kom min andra roliga tanke denna promenad:
"Jag måste skynda mig så hon inte bajsar också, då måste jag ta upp det!" Detta gjorde att jag började gå i en väldigt rask takt så inte min hund skulle hinna bajsa och jag behöva ta upp det.

När jag gick där i den raska takten och märkte att min hund var väldigt angelägen om att bajsa så tänkte jag att:
"Om hunden går väääldigt långt ner i diket är det inte möjligt för mig att plocka upp det." varpå jag kastade ner en pinne långt ner i diket så hunden skulle gå ner och det funkade.

Men jag märkte att hunden inte var tillräckligt långt ner så jag fick ytterligare en strålande tanke:
"Om jag knyter ena änden av hundbajspåsen i handtaget på kopplet och håller i den i andra änden med handen så kan hunden gå längre ner i diket." sagt och gjort, jag gjorde likt jag tänkt och knöt fast hundbajspåsen i handtaget och håll i andra änden.

Av någon anledning så är hundbajspåsar halkiga och glider lätt ur handen. Detta fick jag erfara och kopplet ramlade ner till där min hund gjorde sig beredd att bajsa. Detta ledde till att jag fick gå ner och hämta kopplet så att min hund sedan skulle kunna uträtta sina behov.

Såhär i efterhand så tyckte jag att promenaden var lyckad och vi båda gjorde vad som förväntades och jag fick dessutom ett gratis blogginlägg.

/ Ludvig

Inga kommentarer: