onsdag 27 augusti 2008

Jag är här

Ludvig har rätt - jag tröttnar extremt snabbt på att blogga. Redan nu är jag sugen på att göra en ny blogg och börja om på en ny kula.

Men något roligt måste jag väl ha att skriva? Ja, det ligger något i det Ludvig säger. När jag sätter mig på tunnelbanan vid Liljeholmen påväg hem från plugget är vagnen full av svenskar. Men sedan ut mot Bredäng, Skärholmen och Fittja droppar de sakta med säkert av. Detta var inte menat som något rasistiskt, men jag tänkte bekräfta Ludvigs påstående.

Men roligt. Hm. Vi har kör i skolan, där vi sjöng en snuskig låt.
"Å jag fingertaga, den som mig behaga"
Jag tycker fingertaga låter lite snuskigt. Och så brukar vi i klassen skämta om att det är körledaren (rektorn) som har skrivit låten själv. Fingertaga efter behag, usch.

Idag åt två av mina vänner på McDonald's. Jag gick och köpte tre bananer och en vaniljmunk. I och med att jag åt frukt kunde jag belöna mig själv med något onyttigt. Annars är jag, som elitatlet och hunk, väldigt nyttig av mig och äter mer eller mindre aldrig på McDondald's. Minst fem frukter varje dag och mjölk till maten. Inte måltidsdryck som de andra.

Inga kommentarer: