fredag 17 oktober 2008

Drygt med regn, fint med snö

Imorse när jag vaknade hade jag ingen aning om vad jag skulle göra på dagen. När jag höll på att äta frukost så sa min far att han skulle in till stora staden och jag tänkte, va bra, då kan jag göra mina ärenden. Sagt och gjort.

Väl inne i stan gick jag runt i ett antal butiker för att kolla vem som hade billigast minneskort. Teknikmagasinet vann. Nästa sak som skulle inhandlas var dvd-skivor som jag ska börja bränna till Wii-spel. Jag hade dock ingen aning om vilken sort. Jag smsade en god vän men han var seg på att svara och jag var rastlös. Så jag gick till game vilket jag senare skulle förstå va ett misstag.

Jag frågade han i kassan om han visste vilka skivor som man skulle använda till ett chippat Wii. Han svarade: Chips finns på ica, det finns OLW och estrella. Då började jag tänka, aha. Han kanske inte uppmuntrar till chippning. Han fortsatte, att fråga mig om sånt är som att fråga polisen om hur man gör för att begå dom bästa brotten. Jag sa okej och gick min kos. Jag hade hoppats på att det skulle vara någon cool snubbe i kassan men det gjorde det ju förstås inte. En kort stund efter den händelsen så fick jag svar av min vän. Det var dvd-r skivor jag skulle ha. Så jag gick till clas ohlsson och köpte det. Sen drog det av hemmåt. Jag tänkte att det skulle bli skönt att komma hem och vila men ack så fel jag hade. Det slutade med att jag far fram och tillbaks till soptippen två gånger med fullt släp.

Nåja, så kan det gå.

/Simon

Inga kommentarer: