söndag 16 november 2008

Massor av blogg!

Min tur med! Jag vill dela med mig om en mycket intressant uppfinning: sprayplåster. Som idrottsman, och som skadad idrottsman är egentligen den enda sysslan man har att pilla i sjukväskan på matcher och träningar och se vad man hittar. Kylspray är alltid kul, tigerbalsam och sånt. Men igår hittade jag sprayplåster.

Du skakar flaskan, trycker på avtryckaren och ut ur munstycket kommer en halvbubblig, kladdig, vit vätska som påminner om saliv (fast nej, dålig jämförelse, inte riktigt som saliv) och det känns lite obehagligt och äckligt när den där vätskan ligger på knät och bubblar.

Men efter bara några minuter är det som en riktig liten hinna ovanför såret (jag testade på ett brännsår) och jag blev extremt imponerad. Detta är kanske inte nytt men jag har då aldrig sett detta förut. Megagrymt! Det är verkligen ett plåster i sprayform!

Snart är det julafton, och idag snöade det i Stocken, woohooo!

/ David

Inga kommentarer: