söndag 2 november 2008

Sommarjobb


Nu kommer äntligen det alla längtat efter. Mitt inlägg om sommarjobbet.
Bättre sent än aldrig.

I mitten av sommaren jobbade jag med trädgårdsskötsel åt kommunen. Det var väl inte de roligaste veckorna i mitt unga liv, men. pengar är alltid pengar.
Jag klippte gräs, krattade gräs, trimmade gräs i två veckor. Det var bara en dag som det regnade och då fick vi städa liljaelevernas källare.
Efter att ha jobbat i två veckor så förstod jag att de är bra att plugga, då slipper jobba med kommunens trädgårdsskötsel.



Men inte nöjde jag mig med två veckor arbete. När jag lämnat kommunen begav jag mig till statoil i vännäsby.
Där jobbade jag blandade tider. Ibland på morgonen, ibland på dagen men mest på kvällarna.
Jobbet på statoil var ganska mycket bättre än på kommunen. Den jobbigaste uppgiften var att fylla på dricka. Men det gjordes bara ungefär en gång per dag. Någon som jag däremot gjorde ofta var att stå i kassan och sälja korv till hungriga kunder :)

Jag jobbade på statoil ända tills skolan började. Men jag slutade aldrig riktigt, nu så jobbar jag varannan helg.

/ Mattias

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att höra av dej här också Mattias..Bättre sent än aldrig.
För övrigt gillar jag munskyddet!

PS. Detta är inte en karaktäristisk text så därför kräver denna namnteckning. DS

Anonym sa...

Coolt med en insiderbild från statoil. Jag har ju bara en misslyckad paparazzibild därifrån :P