måndag 26 januari 2009

Sur

Idag är jag lite småsur. Jag tänkte vara duktig och filma lite klipp som sedan skulle ut på bloggen. Jag tog min kamera som jag fick i konfapresent (vilke är snart 3 år sedan). Filma gick kanon men när jag skulle lägga in klippen på min dator uppstod ett problem. Trots att det skulle gå att koppla in kameran till vista så går det inte att få tag på fungerade drivrutiner. Jag måste alltså ha en XP-dator om jag ska kunna fortsätta lägga in klipp på datorn. Surt! Speciellt eftersom vår XP är trasig. Jag måste därför fara till någon annan om jag vill klistra med film inom den närmsta tiden. Eller skaffa en ny kamera, vilket jag inte har råd med. Livet är underbart! Det här var dessutom en tredje film. Varken reklamfilmen eller marathonet.

******

Nu när jag fått vara lite sur så ska jag glädja mig åt att jag hade sovmorgon i morse. Elelr teoretiskt sätt har jag det nu också. Men eftersom man måste åka in med 9.10-bussen när man börjar 11.10 så känns en lång väntan inte som en sovmorgon precis. Men jag ska inte klaga, jag har det bra. Tänk dom stackarna som går mellan 8.20 och 15.40 varje dag. Jag gör det en gång i veckan och håller på att dö.

******

På fredag kommer Bettans pappa/mamma Pontus till Vännäs. Jag hade tänkt fly fältet och åka till Lycksele på innebandycup. Men jag ska visa att jag är en man och stanna i smeten. Jag ska se till att pontus får sig en liten överraskning också. Det ser jag fram emot. 

/Ludvig

Inga kommentarer: