söndag 17 maj 2009

Melodifestivalen

Förutom att själva melodifestivalen och att Sverige blir sist är klassiker så har jag även hittat en till klassiker som gör att man orkar se de olika urusla bidragen som några tattarländer skickat. Och nu ska jag sluta hacka ner och presentera dagens klassiker.


Dagens klassiker:


Att göra om de konstiga utländska orden till svenska. Det är något som jag kom på mig och mina vänner med att göra under gårdagens schlager. T.ex. så låter det som att moldaverna sjunger om "judeporr". Det hela blir inte bättre då låten heter "Hora Din Moldova". Kolla på filmen nedan och lyssna från 1.30 ungefär så kanske ni också hör det. Btw, var det kanske bästa låten. 

PS. Skulle gärna vilja att en moldav översätter det åt mig om det är möjligt DS.



/Ludvig 

Inga kommentarer: