måndag 11 maj 2009

Sol

Visste inte vad jag skulle ha för rubrik på inlägget så jag drog till med något bara. Som ni märker så är det inte så mycket inlägg som skrivs på den här bloggen. Men jag tänkte att jag skulle göra ett litet försök.


Ni vet också att jag och Daniel tränar för att köra klassikern, eller "En svensk Klassiker" som det heter. Och nu tänkte jag införa "Dagens klassiker" på bloggen. Jag skriver alltså om saker som är klassiska. Ni fattar kanske vinken. Kom gärna med förslag på fler klassiker.

Dagens Klassiker...


Att slå in sina paket i makaronikartonger (eller hur man nu stavar det)

Det är en fin svensk tradition som även jag har tillämpat sedan jag var liten. Kanske för att mamma lärde mig det eller kanske för att det är en  kartong i perfekt anpassad storlek för de här mindre betydande presenterna. Ja, vad vet jag. Det är en klassiker i många svenska familjer i alla fall. Och ett klassiskt pappaskämt kan komma efteråt: -Jasså, jag har fått makaroner, va trevligt hehehe.. skitkul..

/ Ludvig

Inga kommentarer: