lördag 20 juni 2009

Början på sommaren


Nu har första hela veckan på sommarlovet gått. Än så länge har jag inte gjort så mycket vettigt om man räknar bort städa och klippa gräs. Har läst ut en bok jag hållit på med väldigt länge..


Tanken var ju att jag skulle till frisören i onsdags, men då blev hon sjuk.. och det gick inte att hitta någon ledig tid i vännäs innan helgen och jag orkade inte köra in till stan för att klippa mig. Men efter helgen kommer nog håret kortas ned och jag kommer få en svag rand med ikke solbränd panna där luggen legat.

Men midsommar då? Ja, igår var jag med simon fram till middagen. Vi åt glass med jordgubbar, youtubade och såg på toystory. Väldigt länge sen jag såg den men den var bra :)
Sen cyklade jag hem och tog mig till pengsjögården där jag skulle äta med mamma, pappa och miriam. Vi skulle ätit sommarbuffé men den tog slut så då tänkte vi grilla men då kom regnet så det slutade med att pappa körade tillbaka till v-by och köpte pizza som vi åt ;)

Efter middagen for jag hem och jag och simon såg en film som det flesta sett och sagt varit dålig. Men jag tyckte den var bra :) Kanske för att jag inte läst boken... Men vi hade det trevligt, åt chips och drack cola.
Så midsommar blev lyckad :)

/Mattias

Inga kommentarer: