måndag 9 november 2009

Länge sedan

Hejsan!

Nu minsann var det ett tag skrev jag skrev något här. Fick ett infall och kände att var tvungen att skriva något. Jag har inget spec. att skriva om, men jag kan ju berätta för alla vad som händer de kommande dagarna :)

Jag går ju som de flesta vet räddningstjänst, och vi uppe i Skellefteå och besökte SOS och räddningstjänsten där. Jag tyckte det var ganska intressant :), fick bl.a. reda på att de tar emot cirka 76-78 samtal per timme på sos. Det är för Västerbottens län alltså inte för hela Sverige.
Sen besökte vi brandstationen och vi kom fram till att den var lite.... modernare än vännäs brandstation.

Imorgon ska jag och de andra räddningstjänst- tillsammans med omvårdnadseleverna ha heldagsövning = Heldag där vi klipper bilar, bär människor på bår, får postiv och negativ kritik av lärarna. Det är roligare än det lät :)

Onödig info:
* bror har köpt skoter så nu är det min tur, ska bara få min såld..
* Jag får jullov den 17dec.
* Per holm har köpt ny mobil som han inte är helt nöjd med.

Sen har jag väl inget mer just nu.
Men ni får ha det så bra till vi ses :D

/ Scout matte

1 kommentar:

SJUKVÅRDSLEDARE LISA sa...

HAHAHAHA SÅ JÄVLA KUL OM PER HOLMS MOBIL !!
Vad säger du mattias, kanske borde vi göra en blogg om våra spännande uppdrag inom räddningstjänsten och akutsjukvården!