onsdag 17 mars 2010

Värt ett inlägg

Idag när jag satt på skotern mitt ute i ingenmansland mellan agnäs och vännäs kände jag att jag var tvungen att skriva någonting om den här dagen.

Idag hade vi friluftsdag på skolan. Alla tvåor skulle fara till agnäsbacken, sen kunde man ta sig dit på några olika sätt. Jag och Tim skulle tillsammans med några andra köra skoter dit. Vi skulle alla samlas på Shell i vännäs kl 9.00. när kl var 8.30 skulle jag starta min skoter... men som alla har börjat lära sig så brukar mina skotrar tjorva, och idag var en sån dag. Magnapullen vägrade fungera så jag gick in och åt några kakor och kollade facebook tills niklas vaknade. Han sa att jag skulle ta hans skoter så det gjorde jag. Jag ringde och fick en konstig vägbeskrivning och gav mig av (först till statoil för att tanka).

Vädret var sådär overkligt fint och det var någon grad kallare än noll :)
Efter typ 2mil var det dags för kisspaus. Jag försökte även få några snygga bilder med mobilen (av skotern) men även den håller på att ge upp så det blev inga bilder.

I agnäs var jag tvungen och chansa på vilken väg jag skulle ta och jag valde rätt :) Väl framme kom läraren och sa att vi skulle fara om 40 min igen, jag han slänga i mig ett skrovmål och två kakor innan jag satte mig på skotern för att köra hem igen.

Nu sitter jag på rummet och ska försöka komma på 5min prat till imorgon på engelskans "poetry slam". Har 3 bilder som jag ska knyta ihop på något sätt också. Ett bildäck, ett människohjärta och magnus samuelsson... men innan kvällen är slut kommer jag nog ha lyckats :)

Mattias

Inga kommentarer: